Kategoriat

Verkkokaupan toimitus- ja maksuehdot

Toimivakoti.fi/verkkokauppa on Domedi Oy / Toimivan Kodin verkkokauppa, jossa myydään kodin esteettömyyteen ja turvallisuuteen liittyviä tuotteita, apuvälineitä ja palveluja kuluttajien omaan käyttöön. Toimivakoti.fi:n toimitusehtoja sovelletaan kaikkiin tilauksiin. Siltä osin kun kauppaehtoja ei ole tässä dokumentissa määritelty, noudatetaan kaupan yleisiä sopimusehtoja tavarahankinnoissa (JYSE 2009). Domedi Oy / Toimiva Koti varaa oikeuden hyväksyä kaikki Toimivakoti.fi:n asiakkaat ennen toimitusta.

Toimitustavat

Tuotteet toimitetaan tilauksen yhteydessä toivotulla tavalla. Tilauksia toimitetaan vain Suomeen.

Postin toimitus perille asti alk. 15 €
Posti toimittaa paketin tilauksessa mainittuun osoitteeseen klo 8-14 välisenä aikana. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään paketista saapumisilmoitus. Paketti on tässä tapauksessa noudettavissa postitoimipaikasta.

Nouto postista alk. 9 €
Posti lähettää saapumisilmoituksen paketista, joka on noudettavissa postitoimipaikasta (ei pakettiautomaatista).

Yksityinen kuljetusyritys
Huonekalut ja isommat tuotteet toimitetaan asiakkaalle suoraan valmistajalta. Toimituskulut ovat tuote- ja valmistajakohtaisia.

Nouto Toimivasta Kodista 0,00 €
Asiakaspalvelumme vahvistaa sähköpostitse milloin tuotteet ovat noudettavissa (pääsääntöisesti tilausta seuraavana päivänä).
Nouto-osoite: Ruosilantie 11, 00390 Helsinki

Osan tuotelähetyksistä toimittaa yksityinen kuljetusyritys.
Paketit toimitetaan kotimaassa postipakettina.
Lähetyksiin sovelletaan Postin yleisiä toimitus- ja tuote-ehtoja.

Toimitusaika

Toimitusaika on normaalisti 2–5 arkipäivää mikäli tuotteet ovat saatavilla varastostamme. Tilaustuotteiden toimitusaika on 1-3 viikkoa. Jos tilauksessa on tuotteita, jotka eivät ole vielä tilausta käsiteltäessä saapuneet varastolle tai ovat tilapäisesti loppuneet, tilaus toimitetaan erissä saatavuuden mukaan. Tilauksen toimittaminen erissä ei vaikuta asiakkaan maksettavaksi tuleviin toimituskuluihin (1 toimituskulu/tilaus). Huomioittehan arkipyhien vaikutukset toimitusaikoihin.

Hinnat

Hinnat ovat voimassa toistaiseksi ja sisältävät arvonlisäveron 24 %. Toimiva Koti pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Verkkokaupassa esitetyt hinnat ovat pääsääntöisesti voimassa vain verkkokaupan ostoskorin kautta tehdyille tilauksille. Jäsenedut koskevat ainoastaan normaalihintaisia tuotteita.

Maksut

Verkkopankkimaksu
Maksupalvelutarjoaja:
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Checkout Finland Oy (2196606-6) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Checkout Finland Oy näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Checkout Finland Oy:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Checkout Finland Oy, y-tunnus: 2196606-6
Varastokatu 3 A
33100 Tampere
asiakaspalvelu@checkout.fi
0800 552 010 (0,00€/min)
http://checkout.fi/

Verkkopankit:
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun Checkout Finland Oy (2196606-6) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Palautusoikeus

Tuotteet voidaan palauttaa 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun tilatut tuotteet on vastaanotettu. Palautusoikeus ei koske tuotteita, joita ei voi terveydellisistä tai hygieniasyistä palauttaa esim. alusvaatteet/sukat.

Palautuksesta on sovittava Toimivan Kodin asiakaspalvelun kanssa:
asiakaspalvelu@toimivakoti.fi tai puh. 029 3400 933 (arkisin klo 9-16).

Palautettavan tuotteen mukaan on liitettävä kopio tilauksen mukana olleesta lähetteestä. Mikäli palautat virheellisen tuotteen, liitä mukaan kuvaus havaitsemastasi virheestä. Palautettavan tuotteen pitää olla käyttämätön ja myyntikelpoinen alkuperäisessä pakkauksessa. Palautusoikeus raukeaa, jos tuotetta on käytetty, ellei kyseessä ole tuotevika, joka on ilmennyt vasta tuotteen käytön yhteydessä.

Palautukset tehdään postitse, mikäli näin on sovittu Toimivan Kodin asiakaspalvelun kanssa. Merkitse postipakettiin (ei tuotepakkaukseen) "Asiakaspalautus".
Palautusosoite: Toimiva Koti, Ruosilantie 11, 00390 Helsinki.

Tilaukseen mahdollisesti liittyvät reklamaatiot pitää esittää Toimivan Kodin asiakaspalveluun kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta (6 kuukauden virheolettama). Toimivalla Kodilla on ensisijaisesti oikeus korjata virhe tarkistettuaan tuotteen, jota reklamaatio koskee. Ennen lähetyksen vastaanottamista tulee tarkistaa, ettei se ole vaurioitunut kuljetuksessa. Jos paketissa näkyy tai on muuten havaittavissa selkeitä merkkejä sen vaurioitumisesta, tulee välittömästi tehdä vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle, sekä ilmoittaa asiasta Toimivan Kodin asiakaspalveluun.


Toimiva Koti ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä, eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Toimiva Koti pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtoja.


Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Kun palautus on vastaanotettu ja käsitelty, Toimiva Koti palauttaa maksetun kauppasumman vähennettynä mahdollisilla toimituskuluilla 30 päivän kuluessa. Kauppasumman palautus tehdään pääsääntöisesti tilisiirtona asiakkaan ilmoittamalle tilille alkuperäisestä maksutavasta riippumatta.

Tilauksen vahvistus

Tehdessään tilauksen verkkokaupasta tilaaja saa automaattisen tilauksen vastaanottoviestin sähköpostiinsa. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa tuotteen lopullista hintaa ja muita tietoja ennen tilauksen vahvistamista, mikäli havaitsee alunperin ilmoitetuissa tiedoissa ilmeisen kirjoitus-, laskenta- tai tietojenkäsittelyvirheen. Tilaajalla on oikeus päättää pidetäänkö tilaus voimassa korjatuin ehdoin ja tiedoin.

Sähköinen suoramarkkinointi

Tehdessään tilauksen tilaaja hyväksyy, että myyjä voi lähettää asiakkaalle sähköistä viestintää (kuten tekstiviestejä) tilauksen käsittelyä koskien. Asiakkaan yhteystiedot voidaan myös luovuttaa rahdinkuljettajalle (kolmas osapuoli), ja rahdinkuljettaja voi lähettää asiakkaalle sähköisiä viestejä (kuten tekstiviestejä) koskien tilauksen toimitusta.


Rekisteröityneellä asiakkaalla on oikeus kieltäytyä sähköisestä suoramarkkinoinnista ilmoittamalla siitä Toimivan Kodin asiakaspalveluun.