Kategoriat

Verkkokaupan toimitus- ja maksuehdot

Toimivakoti.fi/verkkokauppa on Domedi Oy / Toimivan Kodin verkkokauppa, jossa myydään kodin esteettömyyteen ja turvallisuuteen liittyviä tuotteita, apuvälineitä ja palveluja kuluttajien omaan käyttöön. Toimivakoti.fi:n toimitusehtoja sovelletaan kaikkiin tilauksiin. Siltä osin kun kauppaehtoja ei ole tässä dokumentissa määritelty, noudatetaan kaupan yleisiä sopimusehtoja tavarahankinnoissa (JYSE 2009). Domedi Oy / Toimiva Koti varaa oikeuden hyväksyä kaikki Toimivakoti.fi:n asiakkaat ennen toimitusta.

Toimitusehdot

Toimitustavat

Tuotteet toimitetaan tilauksen yhteydessä toivotulla tavalla. Tilauksia toimitetaan vain Suomeen.

Postin toimitus perille asti alk. 15 €
Posti toimittaa paketin tilauksessa mainittuun osoitteeseen klo 8-14 välisenä aikana. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään paketista saapumisilmoitus. Paketti on tässä tapauksessa noudettavissa postitoimipaikasta.

Nouto postista alk. 9 €
Posti lähettää saapumisilmoituksen paketista, joka on noudettavissa postitoimipaikasta (ei pakettiautomaatista).

Yksityinen kuljetusyritys
Huonekalut ja isommat tuotteet toimitetaan asiakkaalle suoraan valmistajalta. Toimituskulut ovat tuote- ja valmistajakohtaisia.

Nouto Toimivasta Kodista 0,00 €
Asiakaspalvelumme vahvistaa sähköpostitse milloin tuotteet ovat noudettavissa (pääsääntöisesti tilausta seuraavana päivänä).
Nouto-osoite: Ruosilantie 11, 00390 Helsinki

Osan tuotelähetyksistä toimittaa yksityinen kuljetusyritys.
Paketit toimitetaan kotimaassa postipakettina.
Lähetyksiin sovelletaan Postin yleisiä toimitus- ja tuote-ehtoja.

Toimitusaika

Toimitusaika on normaalisti 2–5 arkipäivää mikäli tuotteet ovat saatavilla varastostamme. Tilaustuotteiden toimitusaika on 1-3 viikkoa. Jos tilauksessa on tuotteita, jotka eivät ole vielä tilausta käsiteltäessä saapuneet varastolle tai ovat tilapäisesti loppuneet, tilaus toimitetaan erissä saatavuuden mukaan. Tilauksen toimittaminen erissä ei vaikuta asiakkaan maksettavaksi tuleviin toimituskuluihin (1 toimituskulu/tilaus). Huomioittehan arkipyhien vaikutukset toimitusaikoihin.

Hinnat

Hinnat ovat voimassa toistaiseksi ja sisältävät arvonlisäveron 24 %. Toimiva Koti pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Verkkokaupassa esitetyt hinnat ovat pääsääntöisesti voimassa vain verkkokaupan ostoskorin kautta tehdyille tilauksille. Jäsenedut koskevat ainoastaan normaalihintaisia tuotteita.

Tilauksen vahvistus

Tehdessään tilauksen verkkokaupasta tilaaja saa automaattisen tilauksen vastaanottoviestin sähköpostiinsa. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa tuotteen lopullista hintaa ja muita tietoja ennen tilauksen vahvistamista, mikäli havaitsee alunperin ilmoitetuissa tiedoissa ilmeisen kirjoitus-, laskenta- tai tietojenkäsittelyvirheen. Tilaajalla on oikeus päättää pidetäänkö tilaus voimassa korjatuin ehdoin ja tiedoin.

Palautusoikeus

Tuotteet voidaan palauttaa 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun tilatut tuotteet on vastaanotettu. Palautusoikeus ei koske tuotteita, joita ei voi terveydellisistä tai hygieniasyistä palauttaa esim. alusvaatteet/sukat.

Palautuksesta on sovittava Toimivan Kodin asiakaspalvelun kanssa:
asiakaspalvelu@toimivakoti.fi tai puh. 040 511 1118 (arkisin klo 9-16).

Palautettavan tuotteen mukaan on liitettävä kopio tilauksen mukana olleesta lähetteestä. Mikäli palautat virheellisen tuotteen, liitä mukaan kuvaus havaitsemastasi virheestä. Palautettavan tuotteen pitää olla käyttämätön ja myyntikelpoinen alkuperäisessä pakkauksessa. Palautusoikeus raukeaa, jos tuotetta on käytetty, ellei kyseessä ole tuotevika, joka on ilmennyt vasta tuotteen käytön yhteydessä.

Palautukset tehdään postitse, mikäli näin on sovittu Toimivan Kodin asiakaspalvelun kanssa. Merkitse postipakettiin (ei tuotepakkaukseen) "Asiakaspalautus".
Palautusosoite: Toimiva Koti, Ruosilantie 11, 00390 Helsinki.

Tilaukseen mahdollisesti liittyvät reklamaatiot pitää esittää Toimivan Kodin asiakaspalveluun kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta (6 kuukauden virheolettama). Toimivalla Kodilla on ensisijaisesti oikeus korjata virhe tarkistettuaan tuotteen, jota reklamaatio koskee. Ennen lähetyksen vastaanottamista tulee tarkistaa, ettei se ole vaurioitunut kuljetuksessa. Jos paketissa näkyy tai on muuten havaittavissa selkeitä merkkejä sen vaurioitumisesta, tulee välittömästi tehdä vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle, sekä ilmoittaa asiasta Toimivan Kodin asiakaspalveluun.


Toimiva Koti ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä, eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Toimiva Koti pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtoja.


Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Kun palautus on vastaanotettu ja käsitelty, Toimiva Koti palauttaa maksetun kauppasumman vähennettynä mahdollisilla toimituskuluilla 30 päivän kuluessa. Kauppasumman palautus tehdään pääsääntöisesti tilisiirtona asiakkaan ilmoittamalle tilille alkuperäisestä maksutavasta riippumatta.

Sähköinen suoramarkkinointi

Tehdessään tilauksen tilaaja hyväksyy, että myyjä voi lähettää asiakkaalle sähköistä viestintää (kuten tekstiviestejä) tilauksen käsittelyä koskien. Asiakkaan yhteystiedot voidaan myös luovuttaa rahdinkuljettajalle (kolmas osapuoli), ja rahdinkuljettaja voi lähettää asiakkaalle sähköisiä viestejä (kuten tekstiviestejä) koskien tilauksen toimitusta.


Rekisteröityneellä asiakkaalla on oikeus kieltäytyä sähköisestä suoramarkkinoinnista ilmoittamalla siitä Toimivan Kodin asiakaspalveluun.

Maksuehdot


Maksupalvelutarjoaja:
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Checkout Finland Oy (2196606-6) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Checkout Finland Oy näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Checkout Finland Oy:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Checkout Finland Oy, y-tunnus: 2196606-6
Varastokatu 3 A
33100 Tampere
asiakaspalvelu@checkout.fi
0800 552 010 (0,00€/min)
http://checkout.fi/

Maksu verkkopankissa

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun Checkout Finland Oy (2196606-6) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla.

Maksut luottokorteilla

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut..

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

Mobiilimaksutavat

Pivo

Pivon verkkomaksupainike on Pivo-sovelluksessa toimiva palvelu, jolla maksaja voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään, Siirto-maksuna tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun Pivo-sovelluksessa tai Siirron tapauksessa muussa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Tarkemmat käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot

MobilePay

Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla, mobilepay.fi/fi-fi/Pages/faq.aspx

Masterpass

Maksuehdot ovat tarjolla Masterpassin sivuilla, masterpass.com/assets/pdf/masterpassoperatingrules.pdf

Lasku ja osamaksu

Mash (ent. Euroloan)

Kun maksat ostoksesi Mash-laskulla tai -osamaksulla, saat joustavasti maksuaikaa. Mash on kotimainen, turvallinen ja helppo maksutapa.

Mash-lasku

  • 14 päivää korotonta maksuaikaa
  • Laskun voi muuttaa helposti osamaksuksi

Mash-osamaksu

  • Maksuaika 3, 6, 9, 12, 18 tai 24 kuukautta
  • Osamaksun erät laskutetaan 30 päivän välein
  • Arvoltaan 2 000 € ostoksen todellinen vuosikorko on 14,9 % maksuajan ollessa 24 kk. Kokonaishinnaksi tulee 2 302,79 € (sis. koron, laskutuslisän ja avausmaksun)

Mash-ostokset rahoittaa Euroloan Consumer Finance Oyj (Y-tunnus: 2159120-9), joka on vuodesta 2007 asti toiminut suomalainen rahoitusalan yritys.

Mash-laskun tai -osamaksun voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat. Maksutapa on mahdollinen 10–10 000 euron ostoksille.

Euroloan Consumer Finance Oyj:llä on oikeus tarkastaa Mash-laskulla tai -osamaksulla maksavan asiakkaan luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evätä luotto niiden perusteella. Mash-laskulla tai -osamaksulla maksavan tulee antaa henkilötunnuksensa tilausta tehdessään tai tunnistautua pankkitunnuksillaan, mikäli ostokset toimitetaan muuhun kuin väestörekisterissä olevaan osoitteeseen. Lasku/laskut toimitetaan ainoastaan luotonottajan väestörekisteriin ilmoittamaan osoitteeseen. Ostosten toimitusosoite on valinnainen.

Asiakaspalvelu palvelee 24 h/vrk
Puh. 0800 94580
(ma–su 24 h, puhelu on maksuton)
asiakaspalvelu@mash.com

Lue lisää: www.mash.com